Marketing Groningen lanceert folder over Waddengebied

vrijdag 25 november 2011

Marketing Groningen lanceert folder over Waddengebied

Wat er allemaal te doen en te zien is op het Groningse gedeelte van het Waddengebied is te lezen in een nieuwe brochure over dit gebied: ‘Waddenzee werelderfgoed in Groningen’. De folder, een initiatief van Marketing Groningen, is opgedeeld in vier rubrieken: actief op en rond het Wad, Wadden culinair, bijzondere plekken en de bezoekerscentra en musea die je meer leren over het Wad.

De folder met overzichtskaart van het Groningse Waddengebied wordt in een oplage van 35 duizend exemplaren (zowel Nederlands- als Duitstalig) gratis verspreid onder de Waddenondernemers, VVV’s en grote Noord-Duitse toeristische bureaus en horecagelegenheden.

Met deze folder wil Marketing Groningen laten zien wat dit gebied, dat in 2009 werd benoemd tot UNESCO Werelderfgoed, allemaal te bieden heeft. Het eerste exemplaar van de folder werd eind november symbolisch overhandigd aan Lenie t Hart. Dat gebeurde tijdens een speciale bijeenkomst op het Wad, waarvoor ook alle ‘Waddenondernemers’, die in de brochure een plekje hebben, waren uitgenodigd.

Als onderdeel van de campagne heeft Marketing Groningen ook een nieuwe website over het Waddengebied gelanceerd: wadden.groningen.nl. De site biedt informatie over wat er op het Groningse Wad te doen is.

www.wadden.groningen.nl
 

Deel deze pagina